21
Apr
09

We Going Organic…hehehehe

 Patutnya Lb tulis nie semalam, tapi macam tak ada mood aje. Jadi Lb kongsikan hari ini.  2hari lepas memandangkan tak banyak yang menarik di dalam dunia cyber, maka Lb pun mejelajah dunia nyata. Hahaha.. Lb sebenarnya dah lama mencari bahan bahan dan makanan Organic. Biasanya kalau ke KL baru lah Lb dapat memborong sedikit sebanyak makanan organic. Dan memandangkan bekalan sudah nak habis, Lb mencari bekalan melalui Online , tapi agak kecewa sebab tak banyak pilihan yang boleh didapati memandangkan kebanyakan hanyalah makanan tambahan organic. Jadi Lb mengabil keputusan untuk menjelajah dan survey kedai kedai organic yang ada di kawansan Lb. Wow.. agak memberangsangkan terdapat beberapa kedai menjual makanan Organic. Walaupun sederhana, tetapi bekalannya agak memberansangkan.

Sebenarnya selama ini bekalan makanan organic ini LB hanya berikan kepada arnab arnab dalam Rabbitry Lb.. tapi selepas keluar masuk kedai organic.. terasa sesuatu yang menarik untuk mencuba makanan Organic. Walaupun rupa, bentuk dan warna makanan tersebut kurang menarik, ya lah kan tampa mengunakan sebarang bahan penyubur kimia, baja kimia dan racun. Kalau Barley biasa berwarna putih , barley organic agak kekuningan. Kalau beras biasa panjang dan putih. Beras Organic agak pendek dan kekuningan. Jika sayur biasa berdaun besar dan lebar, sayur organic agak kecil saiznya dan daunnya juga terdapat lubang lubang kerana dimakan oleh siput. Yang menandakan sayuran tersebut tidak mengunakan racun kimia. Kalau ayam pulak, ayam organic jauh kecil saiznya dari ayam biasa.

Pada mulanya, Lb jangkakan  makanan organic ini mahal harganya. Rupanya tidak langsung. Harganya amat berpatutan. Jika dibezakan dengan harga dengan yang bukan organic bezanya hanya beberapa sen sahaja. Dan kita membeli belah didalam suasana kedai yang sangat mesra alam. Udara dalam kedai organic juga berlainan. Tak tahu lah orang lain . Tetapi itulah yang Lb rasakan. Lb beritahu kepada sahabat Lb, Lb seronok shopping di kedai organic Food. Dia kata Lb kelakar…. hehehehehe.. apa apa pun terima kasih kepada sahabat Lb itu. Sebab dia yang mengalakan Lb untuk beri yang organic kepada Arnab LB , dan dari situ Lb kenal dunia organic.

Jadi, Lb membuat kesimpulan , setelah Lb memelihara arnab nie, bukan saja ia mengajar erti kasih sayang dan tanggungjawab tetapi juga dalam menjaga pemakanan LB. Ya lah.. Lb berusaha memberikan hanya yang organic kepada arnab LB … apa salah jika LB dan keluarga juga mengamalkan memakan makanan organic. kalau bukan 100% , 30% ke 50% sudah ok untuk permulaan. Untuk hari itu Lb memberi beberapa jenis bijirin untuk arnab Lb dan juga keluarga.

So.. enjoy the Organic…

  p4180021


4 Responses to “We Going Organic…hehehehe”


  1. April 21, 2009 at 7:47 pm

    Kalo bershopping barang2 organik tu, pass2 la sepeket dua kat penang ni ek…!

  2. 2 darma
    April 21, 2009 at 8:54 pm

    agree with thefluffies… LOL but not penag.. Coz i kat selangor

  3. April 22, 2009 at 1:46 pm

    LB are sooo dekekut. But i am so baik hati today… I gave u an award, LB! Claim it on our blog and pass it to as many frens as u can!

    • 4 lazybunnys
      April 22, 2009 at 4:56 pm

      heheheh…orang baik tak mengaku baik lah.. Tapi Thefluffies memang baik hatiiii…. orang minta add.. kata nak sms sms.. tapi tak juga sampai sampai.. lepas tu kata kita kedekut.. tak patut ..tak patut


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


April 2009
M T W T F S S
« Mar   May »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Award Receive From Lb Friends

Friendly Award Photobucket Photobucket

%d bloggers like this: